Budućnost Splitskog festivala, problem s kojim se suočava šira glazbena javnost, ne može biti rješen na razini razmišljanja onih koji su stvorili problem. Političari, poput Puljka i njemu sličnih, toliko su zaneseni sranjima da nikada ništa ne povlače, ni odgovornost ni vodu. Zato je krajnje vrijeme da se dite da materi, a politika i političari uklone sa Splitskog festivala
Nekad slobodna danas şluganska Slobodna Dalmacija piše: 'Saša Jakelić je emotivnom izvedbom "Bez tvog tila“ podigao gledatelje na noge i začarao sve, i publiku i žiri! I jedni i drugi nagradili su ga prvim mjestom na upravo završenom, 64. po redu Splitskom festivalu'
Koliko je visoko podigao publiku na noge svi smo vidjeli. Ili smo taj dio prespavali, oni na Prokurativama ili mi kod kuće.
Koja tuga
Ne treba biti glazbeno educiran da ne možeš zaključiti kako je Splitski festival došao na niži nivo od kaštelanskog festivala Glas Kaštela ili Prvi pljesak koji je imao bolje pjesme, bolje tekstove i aranžmane, bolje izvođače, bolju posječenost.
'Koja tuga', u samo dvije riječi sve je rekla jedna od najboljih HRT-ovih voditeljica Mirna Berent
Scena bez scene, scena bez cvijeća, voditelji bez čitanja autora teksta, glazbe i aranžmana, gledalište bez tribina, široki redovi između stolica, frigidna, ne svojom krivicom, publika, bez uručivanja nagrada glavnih sponzora, bez protokola (dvoje malodobne djece u prvom redu) bez izvođenja pobjedničke pjesme koja bi nas „još jednom digla na noge“.
Katastrofa! Slažu su svi koji su komentirali Splitski festival.
Treba li osuti drvlje i kamenje na direktora festivala Stiva Vučkovića?
Po meni ne. On je samo koleteralna žrtva političke, glazbene polarizacije. Puljkovim preuzimanjem grada naprasno je potjeran Tomislav Mrduljaš koji je dobro vodio Splitski festival. Uz korekcije i dobronamjerne sugestije Mrduljaš bi zasigurno vratio stari sjaj Splitskom festivalu. Zašto ga se Puljak odrekao mogu samo naslućivati.
Naime, 1993. bio sam direktor Splitskog festivala. Pobijedio je (digao publiku na noge) pok. Vinko Coce pjesmom 'Sićaš li se lungo mare' (Ninčević, Šparmayer).
Nakon završenog festivala, nakon nekog vremena, u moj ured je došao vlasnik 'Galerije Morić' (član HSLS-a koji su preuzeli vlast od HDZ-a) sa zahtjevom / reketom od 20%. Na moje pitanje znači li to da će oni sugerirati i neke pjevače kao i pobjednika festivala dobio sam odgovor: 'znaš kako to ide u politici'. Izbacio sam ga iz ureda.
Mediji (uvijek u službi trenutno vladajućih) i neki opskurni likovi, Mosettig i drugi, odradivšil dobar posao za HSLS diskreditirajući me i osporavajući kao direktora, glazbeno ne educiranog,..
Nakon toga su me uklonili kao što je Puljak uklonio Mrduljaša.
Koliko košta organizacija Splitskog festivala?
U iskrenom telefonskom razgovoru direktor Splitskog festivala Stiv Vučković mi je doslovno rekao: zajeba sam se.
"Ja sam od grada (turističke zajednice) prošle godine dobio milijun kuna (132 000 eura) za 7 dana programa.
Svi članovi HRT-ovog orkestra su morali biti smješteni zasebno, svatko u svojoj sobi (single room), 25 dvokrevetnih soba. To je samo pola troškova. Treba platiti i smještaj za izvođače, bandove koji dolaze izvan Splita...pa izračunajte.
Milijun kuna pokriva razglas, rasvjetu, scenografiju i dio smještaja.. Sve ostalo pokrivam sam. Iznamljivanje 1000 stolica za 7 dana platio sam prošle godine 7.000 eura. Za montažu tribina Kazalište mi je ttražilo 10.000 eura plus PDV !?
Raspisivanje nota, aranžmana (svaki 400 eura) dirigenti, back vokali, orkestar, zaštitari, propagandni materijali, nagrade, plakati, ulaznice, nagrade, Radio i TV reklame... nema kraja troškovima. Prošle godine sam bio u minusu, ove godine moram racionalizirati troškove“, rekao je.
Zato smo imali skupo plaćenu scenu bez scene, scenu bez cvijeća!?
Tonči Huljić je glazbeni cappo di tutti capi
„Huljić upravlja ZAMP-.om i eterom. I moj prijatelj Karan s kojim sam svirao tisuću koncerata po svijetu otišao je na Melodije. Kaže, lakše mi je tamo, tko će se na Splitskom festivalu zajebavat, ovde mi pjesma odmah ide u eter, kakva je da je“ zaključio je direktor Splitskog festivala.
Daj dite materi
Splitski festival je imao svoj sinopsis, prepoznatljivost, bio je san i čast svakom glazbeniku i pjevaču nastupiti na njemu. Ostali festivali, Zagrebački i drugi, bili su samo blijeda sjena Splitskog festivala, sjena glazbenog izričaja sa ovih podneblja.
Makijavelističkim upadom politike i političara u srce i dušu festivala koji je iznjedrio generacije i generacije vrhunskih tekstopisaca, glazbenika, aranžera, pjevača, voditelja, klapa... autohtona glazba i sam Splitski festival, odlaze na put bez povratka.
Budućnost Splitskog festivala, problem s kojim se suočava šira glazbena javnost, ne može biti rješen na razini razmišljanja onih koji su stvorili problem. Političari, poput Puljka i njemu sličnih, toliko su zaneseni sranjem da nikada ništa ne povlače, ni odgovornost ni vodu.
Zato je krajnje vrijeme da se dite da materi, a politika i političari uklone sa Splitskog festivala.
#MI ili ONI (Cionisti)
Čitajte i dijelite objave Ipl-a - najcenzuriranijeg hrvatskog portala!
Čitajte nas na našem portalu: http://istinomprotivlazi.eu/
Pišite nam na mail:
Opća deklaracija o ljudskim pravima: Član 19. 'Svako ima pravo na slobodu mišljenja i izražavanja, što obuhvaća i pravo da ne bude uznemiravan zbog svog mišljenja, kao i pravo da traži, prima i širi obavijesti i ideje bilo kojim sredstvima i bez obzira na granice. Sloboda misli, savjesti i vjeroispovijesti jedan je od temelja demokratskog društva'.
Čitajte alternativne medije jer su novinari glavnih medija potpuno u službi duboke države - privatne korporacije tzv. Hrvatska d.o.o.
NAPOMENA: Blokiraju nam naslovne slike objava, linkove, videozapise, daljnje dijeljenje, ograničavaju doseg, usporavaju otvaranje objava. Podnijeli smo nekoliko kaznenih prijava za elektronsko ometanje, ali DORH ne reagira.
Do smrti se bori za istinu i Gospod će se boriti za te (Knjiga Sirahova 4,28)
Dozvoljeno je preuzimanje ovog teksta isključivo u cijelosti, bez vršenja izmjena, dodavanja i oduzimanja