Po čemu je izvlačenje hrvatske zastave, koja je i zakonom zaštićena kao nešto što simbolizira naciju, sve nas, iz nečije vagine “umjestnička sloboda” a uzvici “Za dom spremni” na Thompsonovom koncertu “krivično djelo” i “narušavanje javnog reda i mira”? Koga ti povici vrijeđaju?
Policija istražuje tko je sve na Thompsonovom koncertu vikao “Za dom spremni” i nosio ružne kape i ružne majice. Policija je tijekom proslave obljetnice “Oluje” u Slunju podigla tri prekršajne prijave, a pregledat će snimke i utvrditi je li više osoba, u publici i među izvođačima, počinilo prekršaje, rekli su u nedjelju u karlovačkoj Policijskoj upravi. Kao da Boljkovac još uvijek drma Karlovačkom policijom, reklo bi se!
Ta se ista pjesma 1991. vrtjela na nacionalnoj TV gotovo svakog dana, ponekad i u udarnom Dnevniku. Marko ju je spjevao za suborce, bez komercijalnih nakana, no ona je ubrzo postala simbol otpora antifašizmu Slobe Miloševića. Tu počinje estradna karijera Marka Perkovića, kojeg od onda “antife” poražene u ratu pokušavaju poraziti post festum. Dakle, pjesma koja je u ratu smetala četnicima, hrabrila Hrvate, danas smeta… pa, četnicima. Samo se sad prozvaše “antifašistima”, po istoj logici po kojoj su 1944. od četnika isto tako preko noći postali antifašisti – partizani.
Od rata na dalje traju pokušaji antife da difamira Thompsona, da ga istjera iz javnog prostora, da mu zabrani koncerte po Europi. Svaki put kad Thompson najavi koncert negdje u inozemstvu, antife pišu gradonačelniku tog i tog grada kako je Thompson ustaša, fašist i srbožder, nacist, štovatelj Adolfa Hitlera, i tako dalje. To obično pali, danas na zapadu nitko ne želi riskirati naći se na udaru ćudoredne policije. Ljudi ostaju bez egzistencije i zbog posve benignih izjava o islamu ili iznošenja bilo kakvih povijesno ili znanstveno točnih i potvrđenih činjenica ako one nisu u skladu s katekizmom političke korektnosti.
Thompsona se optužuje i da uzima novac da pjeva, i da uzima ogroman novac da pjeva. Činjenica je da pjevači obično pjevaju za novac, no činjenica je isto tako da Thompson za svaku godišnjicu Oluje pjeva – bez honorara. Naravno, to ne znači da organizator ne snosi troškove osiguranja, razglasa, plakatiranja, najma lokacije, pratećeg osoblja, prijevoza i svega onog što spada u troškove koncerta za nekoliko desetaka tisuća ljudi.
Ove godine mediji su pokušali ogaditi Thompsona time da je njegov nastup koštao puno više nego nastup Prljavaca u Kninu, zanemarivši da je u Kninu održan koncert za tri tisuće ljudi, a u Slunju za možda i trideset tisuća (službenim brojkama od deset ili petnaest tisuća baš ne vjerujem, obično su uvećane stotinjak puta kad se radi o ljevičarskim prosvjedima i umanjene kad se radi o “ustaškom koncertu”.)
Iz srednjestrujaških medija doznajemo da se na koncertu izvikivao “ustaški pozdrav” Za dom spremni. Taj isti pozdrav se izvikivao na svim bojišnicama 1991. i tada je bio ustaški uglavnom za četnike. Ako su ga u Drugom svjetskom ratu i koristile ustaše, u Domovinskom su ga svakako koristili hrvatski vojnici, iako neslužbeno. Danas je taj uzvik postao nešto nad čime se “antife” zgražaju jer je to “govor mržnje”. To, jelte, nekog vrijeđa. Koga? Uvažene srpske političare poput Dačića? Šešelja? Vučića?
Sramota je da danas u Europi postoji država poput Srbije, država kojom vladaju vodonoše ratnih zločinaca iz devedesetih, pa i sami ti zločinci poput Šešelja sjede u parlamentu. S takvom bi državom najpametnije bilo odnose svesti na minimum i uvesti joj sankcije dok ne izaberu nekog čija sama pojava nije uvreda za Hrvate. Umjesto da se uvrijeđenima nađemo mi, i da Srbima objasnimo da je proslava Oluje naša stvar, dapače da smatramo da bi je trebalo slaviti i u Beogradu jednako kao što se pobjeda nad nacizmom obilježava i u Berlinu, mi nastupamo apologetski prema malom Slobi Dačiću, i Šešeljevom pivonoši Vučiću.
Ma odakle tim likovima uopće moralno pravo da komentiraju Oluju? Tim više što se, ako već misle tražiti krivce za odlazak (ne progon!) Srba iz Hrvatske 1995. nakon Oluje trebaju pogledati u ogledalo. Oni su bili ti koji su te Srbe huškali na balvane i barikade, a kad je zagustilo ostali u Beogradu. I uvalili kasnije stražnjice u fotelje.
A mi, umjesto da podsjećamo stalno Srbe na preko deset tisuća nedužnih hrvatskih žrtava Domovinskog rata, umjesto da ih stalno podsjećamo da su im ratni zločinci i ratni huškači na i oko vlasti, da ih stalno podsjećamo da kad se govori o Oluji nemaju pravo glasa jer su došli kao okupatori i tako i otišli, umjesto da jasno poručimo njima i parazitskim udrugama da Hrvatska nije “protjerala” nikakvih 250.000 “svojih građana”, kako to oni tvrde, jer ti ljudi nisu bili državljani RH i grozili su se same ideje da budu “građani nove NDH”, nego je 250.000 agresorskih vojnika te članova njihovih obitelji i onih koji su 4 godine ili mirno promatrali genocid nad Hrvatima u “SAO Krajini” ili u njemu sudjelovali pobjeglo u strahu od osvete Hrvata, mi se ponašamo – apologetski.
Kod nas djeluju nekakve opskurne udruge poput nekakve inicijative mladih (valjda mladih četnika) koja traži da se mi ispričamo Srbima što su nas napali i pokušali nas istrijebiti s pola teritorija Hrvatske, i to se smatra normalnim. Za to se ne ide u zatvor niti se to istražuje kao govor mržnje, iako je meni to kao da netko od Židova zatraži da se ispričaju sudetskim Nijemcima što su ih Česi sprašili nakon rata u Njemačku (potonje bi čak imalo više smisla, jer oni stvarno jesu protjerani).
Uglavnom, ako stvari nastave ići ovim tijekom, proslava Oluje će se za desetak godina svesti na parastos za srpske žrtve genocida nad nejači, uz isprike hrvatskih političara Šešelju koji će nazočiti proslavi u Kninu.Uz nastup Baje Malog – Knindže i Cece umjesto Thompsona. A ako netko bude pjevao “spremte se spremte četnici”, to svakako neće biti govor mržnje niti će policija pregledavati snimku. Jer kad popovi četnikuju po Hrvatskoj pa im netko kaže da su četnici, to je govor mržnje.
Ono što nije govor mržnje je nedavni primitivni ispad nekakvog Engleza koji je došao ovdje 1993. iz Engleske. Očito, ne bez razloga, ili bar dogovora s nekim tamo. I koji je onda zajedno s Teršelićkom i antifama osnovao zloglasni “Centar za mirovne studije”, koji je od Hrvata sred rata tražio da u ime mira polože oružje i predaju se Srbima. Mislim, lijepo je zalagati se za mir, ali kad vidite da nekog siluju, onda nećete žrtvi reći “pristani na seks pa to više neće biti silovanje”. Za mir se trebalo zalagati u Beogradu, ne u Zagrebu, jer nismo mi ti koji su htjeli bilo što od Srbije.
Dakle, dotični Englez, sveučilišni profesor koji izgleda tako da to nikad ne biste pomislili, nekakav socijalni radnik po zanimanju u biti, je došao ovdje, postao velika faca zbog poznate hrvatske iskompleksiranosti spram svega što dolazi sa zapada, postao član Nacionalnog vijeća za znanost, visoko obrazovanje i tehnološki razvoj. Dakle osoba koja bi trebala raditi na reformi obrazovanja, kurikulumu, itd. Takva osoba onda veselo na društvenoj mreži masturbira nad viješću o nečijoj teškoj bolesti, zove ga kurvinim sinom i želi mu da crkne. Osoba kojoj protestant Stubbs želi smrt je katolički nadbiskup.
U svjetlu apsolutno odvratnog povijesnog odnosa Engleza prema katolicima, i zakona po kojima su katolici u Britaniji do pred dvjetstotinjak godina imali manje prava nego crni robovi na američkom jugu – i to kažem bez pretjerivanja – ta izjava se slobodno može nazvati šovinističkom, u najgorem smislu te riječi. Stubbs je dao ostavku na mjesto u nacionalnom vijeću, ali ostaje zaposlen u javnom sektoru RH.
Dakle, za takve ljude ima mjesta i u državnoj službi. Kao što ima i mjesta za ljude poput Frljića na mjestu intendanta HNK: Po čemu je izvlačenje hrvatske zastave, koja je i zakonom zaštićena kao nešto što simbolizira naciju, sve nas, iz nečije vagine “umjestnička sloboda” a uzvici “Za dom spremni” na Thompsonovom koncertu “krivično djelo” i “narušavanje javnog reda i mira”? Koga ti povici vrijeđaju? One koji su bili na koncertu sigurno ne! I ovdje važi: ako vam se ne sviđa što Thompson pjeva, ne idite na koncert. MPT je samo pjevač.
Stubbs je pak javni dužnosnik, znanstveni savjetnik Ekonomskog instituta, i to će izgleda unatoč svemu i ostati. Pa bi tu trebala vrijediti druga pravila. Ali eto očito ono što je Stubbs izvalio neće izazvati ničiju “uznemirenost” pa se to ne treba niti istraživati. No sve je to samo slika odnosa prema veteranima DR s jedne strane, koje se sustavno sotonizira od rata, gazi, difamira, vrijeđa, uhićuje, istražuje za sve i svašta. Kad nemaju Thompsona za što drugo globiti onda mu odvale globu za vožnju motora bez kacige – u paradi! Ili izmisle da je uzeo pet milijuna eura za nastup, plagirao Abbu (iako je Uvlaeus uredno naveden na njegovom albumu kao autor muzike!), tako nešto.
S druge strane su mutni likovi poput Stubbsa, Teršeličke, Ercega koji se danas predstavlja kao “branitelj” a vodio je separatističku pročetničku “Dalmatinsku akciju” 1992 kojoj je cilj bio odcjepljenje Dalmacije od RH (jasno, i pripojenje iste Srbiji), i tako dalje, dobivaju pozitivan medijski tretman. Možda je stvarno vrijeme da se prestanemo lagati, mi smo od 2000. do danas rat izgubili. Sve konce u državi vuku ljudi kojima je Thompson, očito, neprijatelj.
Dapače, simbol svega onog što im je neprijateljsko, kao što im je bilo i devedeset prve. Zato njemu treba začepiti gubicu pod svaku cijenu. I to im i te kako uspijeva. No mene i dalje muči gdje su ti ljudi bili 91. kad se ta pjesma s pokličem “za dom spremni” vrtjela posvuda. Zašto onda nisu dizali prijave?
Autor: Marcel Holjevac